Main Menu

Tag Archives | RS1

Outed by Orly

Over the years, Orly Taitz has inadvertently (or perhaps intentionally) outed many of the birthers. I remember when she exposed “Mountain Goat” as being Charles Kerchner by hitting “reply all” to a Kerchner email, adding: “God speed and all the luck to Mario and you Charles (I wasn’t sure, whether I should use Charles or your web pseudonym of ‘mountain Goat’).” Guess who got that email. :roll:

She published Barack Obama’s social-security number, which subsequently was inserted into a so-far-unidentified public record under the name Harrison J Bounel and started a whole string of conspiracy theories.

Taitz has published unredacted birth certificates of private individuals, certificates supplied by Miki Booth. She disclosed the name of the person at the New York HESC who came up with the crazy story that they had a foreign student record for Obama (this whole episode may have been another “punk the Taitz” operation). Orly lists the names of a co-worker and friends on Facebook. Someone at The Fogbow commented aptly:

I’m disgusted. Just because these people know Ms [redacted] – who may or may not have said what Orly claims she said – Orly is going to make their lives a living hell. Some patriot.

Taitz published an email from “Thomas Washington” that said that he was the person who published Birther Report with assistance from “Bob Nelson.’’ “Thomas Washington” could be a pseudonym, but I don’t think it was the sender’s intention that this email be published with names. Bob Nelson was traced elsewhere. The email itself came from the official BirtherReport email address, so it was authentic.

Orly published the screen name (“calpernia’) along with the real name of her former webmaster. That linked article also contains the full name of a contributor.

I received a suggestion in email this morning about who Joe Mannix, a pro-Mike Zullo poster at Birther Report, might be in real life, and it came indirectly courtesy of Orly Taitz whose blog has the name, a photo of that person, a geographic location and job title.

Foggy says that the identity of RS1_ on Birther Report (Red Steel at the Free Republic) was outed by Orly Taitz too (I haven’t fully searched that one out). I just noted one of Orly’s “Letter from a supporter” articles with the supporters full name and a hyperlink leading to their email address (initials “ch”).

Other “supporter articles” with first and last names1:

It wasn’t Orly Taitz herself, but one of the commenters on her blog who outed the real name of Dr. Conspiracy back in 2009. Fortunately for me, who wanted my blogging not to impact my real job, nobody really noticed, and it wasn’t until years later that I was re-discovered by “KenyanBornObamAcorn” and reported by Jerome Corsi.

Orly has intentionally tried to bring pressure against her opponents by outing them (something called "doxing")  and creating problems at their workplace, including two attorneys. She threw a dart at an IP address map and made accusations against a completely innocent person who lived at the center of the target.

Orly regularly publishes IP addresses of those who criticize her.

Readers: if you have examples of birthers outed by Orly, please leave the URL to the Taitz web site in comments, and I’ll update the article. I’d like to get an encyclopedic collection for future reference. This won’t be an outing article, and the names of private persons outed will not be published.


1A word of explanation about the links. Many of the supporter contacts are pasted from Orly’s emails received at her Yahoo email address. Yahoo provides hyperlinks for things, such as adding the sender to her address book. In that hyperlink, one finds a very long string of stuff including something like:

my.real.name%2540mymail.com

Replacing “%2540” with an “@” gives the email address.

That’s just the birthers.

Sticks and stones

So here’s an exchange from Gerbil Report™:

image

When I started this blog, I was very intentional that I was not going to lie or even intentionally mislead in any way (except spoofs and April Fools jokes). I wasn’t going to say that a weak argument was strong. At this point RS1_ who said that I lie incessantly had taken more than two hours to come up with anything. If I called someone a liar, I would have at least one example at hand, like these contradictory statements from Carl Gallups:

“And then number 5—Mike Zullo made it clear that unless you hear information and announcements on Freedom Friday or from me, Carl Gallups, or from the PPSimmons News and Ministry Network, it did not come from him.”

“I am not an official spokesperson for Mike Zullo.”

Update:

RS1_ came up with something.

Continue Reading →

Wikipedia was in the forefront of the battle over the Smith birth certificate

I was over at Birther Report last night to see if anyone had picked up on my April Fool’s Takedown, and I came across a comment by RS1 under an article about the new Lucas Smith Oppenheim birth certificate:

Roadburner101 – please note also the british DD/MM/YYYY date format used this time as opposed to the american MM/DD/YYYY date format he used last time – this also means one or the other is fake, so which is it lucas?

Wrong dingbat, OBot Road Rash. We were onto your change “the Kenyan date format” operations way back when. A Dr. CONspiracy BS Ops.

I, and a few others caught OBots in the BS act back in the day. Post from FR. Like this one:
– – – – – – – – –

” “That document is a fraud. The dates on it are American style month/day/year, most other countries including the UK format dates day/month/year.” [ <– OBot propaganda BS]

[The truth –>] “Without commenting on authenticity of the CPGH BC, I personally researched the Wiki date format by country page in Sept of 2009 and found that Kenya was one of only three countries, IIRC, employing both the European and US style date formats. When I put this information up on the web, the Wiki page was immediately hacked by an Obot named Mystylplx who flagrantly tried to expunge Kenya as showing dual use. A war ensued for months with folks trying to restore the original data and Obots hacking it to cover for Barry without regard to the truth of the original page.

I just checked the page and the dual date format for Kenya has been restored for the moment. Obots never succeeded in removing the color on the global map showing Kenya as a dual format country, which it still show.
http://en.wikipedia.org/wiki/Date_format_by_count…
93 posted on Thursday, July 19, 2012 9:37:04 PM by Seizethecarp”

– – – – – – – – – – –
This CON-job – “Mystylpxl” – – remember this poster OBot bonehead? You DUmbass OBots trying to pull a lying fast one on everyone again.

The essential claim in all of that is that anti-birthers altered the Wikipedia to hide the fact that Kenya uses both the US and British date formatting systems. Did they?

In January of 2011 the Date Formats by Country article was split off from the main Date Formats article. And indeed, when one looks at the Wikipedia history for that main article, as it appeared on February 15, 2009, one finds:

imageThe reference link [74] goes to http://www.communication.go.ke/, a link no longer valid, but that may be familiar to long-time readers here, since that web site is one promoted by Lucas Smith himself as an example of official use of the US date format in Kenya. You can see what it once looked like in my 2011 article, “Date formats in Kenya.” That reference is not a source by Wikipedia standards, because it doesn’t actually say what Kenyan date formats are, only uses them (and apparently in a broken manner). To say that Kenya officially uses US date formatting from this source would be a conclusion of “original research” not allowed on the Wikipedia. I say all of that to conclude that the US date format item in the Wikipedia article was faulty since February of 2009, being unsourced, and as such any Wikipedia editor could have legitimately removed it.

That said, can we blame the original Wikipedia MDY format entry for Kenya on Smith or one of his supporters?

No. Here’s the Wikipedia page from October 28, 2008, where the US date format entry originated. The entry is sourced from a Microsoft page that has since been moved; however, I found the current version, and indeed, it has m/d/yyyy formatting for “Kiswahili (Kenya).” Kiswahili became an official national language in Kenya in 2010. (Of course the Smith Obama certificate is not written in Kiswahili.)

image

At the time the editing wars occurred, the Microsoft link had gone bad, along with any hint that the MDY format related to Kiswahili. This whole controversy appears to be just a mistake, exacerbated by web reference pages whose links went bad, and politicized by the birther/anti-birther conflict.

I’ve fixed the Wikipedia.