Main Menu

Tag Archives | The Daily Pen

Breaking News–recycled from 2012

I noticed something familiar in the Twitter feed that pointed to an article published today at the Resist The Tyranny site. It starts off:

“NEW DISCOVERY: A government document found buried in the online reference section of a Boston Public Library archive bolsters a growing mountain of evidentiary data against Barack Obama’s constitutional eligibility to be president.

This is a good example of birther recycling. There’s hardly anything “new” about the story. It’s nothing but an excerpt from an old article at The Last Great Stand, from August of 2013, and it wasn’t a “NEW DISCOVERY” even then.

The story originated at the Daily Pen blog in 2012, one of the birther web sites that intentionally lies about evidence. Indeed, it was through researching that story that I found solid proof in INS statistical reports that the President wasn’t born in Kenya.

You can read my March, 2012 debunking: “US citizen births in Africa – rare in 1961” and the startling follow-up article, one of my all-time favorites: “Born in Africa myth crushed under weight of its complexity.”

Back from vacation

After the game

The clock reached zero; the horn blew; the basketball game was over. The score was the most lopsided ever, 200-01. The crowd cheered. The press interviewed the winning coach and some of the key players on the winning side. The triumphant team left the stadium and went out for pizza.

The lights were turned off, but the losing team refused to leave the stadium. The were convinced they had the winning team, the winning strategy, and they were the rightful winners; the referees were dishonest, and the scorekeeper too. They said that when the winning team left to go get pizza, they had given up, and admitted defeat.

Home again

That’s how something I heard last night on RC’s radio show struck me. Reportedly, Sharon Rondeau, writing for the Post & Email blog (a pay site that I don’t subscribe to), used my recent article, “Blog on vacation” as a jumping off point for an article whose theme was rather like the losing team saying that the winners had given up in my little story preceding. Rondeau’s point was that a number of the blogs I listed as things to read while I was on vacation, haven’t published anything lately. Some of them have never published frequently and some have been quiet of late. (Others are as busy as ever.) Rondeau takes this is a sign that the Obots have given up in disarray. I think we’re celebrating over pizza.23


1100 =  198 lawsuits plus 2 elections.

2Rondeau also reportedly said that the web site The Daily Pen is an Obot front operation. If it is, it is highly successful, having fooled Mike Zullo and Jerome Corsi into republishing faked government documents.

3The Bad Fiction site has more detailed coverage of what Rondeau said.

Crosby misrepresents PBS documentary

Dan Crosby of the Daily Pen web site has received much criticism from me for making stuff up, and calling it fact. He’s at it again in an article that I found at Obama Release Your Records titled “PBS documentary producers find no evidence Obama attended Columbia.” The documentary Crosby refers to is the excellent video from the PBS Frontline series titled “The Choice 2012.” Crosby writes:

However, when the producers attempted to film a segment about Obama’s attendance at Columbia University, they were unable to locate even one of Obama’s classmates from New York based University and, instead, recorded an interview with an alleged “roommate” who shared a rundown New York apartment with Obama.

I went through the video for any support for this statement, and there is no commentary at all about trying to find friends or being “unable to locate” anyone. One of Obama’s Occidental classmates, Sohale Siddiqi followed Obama from Occidental to New York  and was labeled “roommate” in the video in the Columbia College segment and there is a photo of Obama and Siddiqi (mentioned as and as Sadik in Obama’s autobiography). I don’t know for sure if Mr. Siddiqu was a classmate of Obama’s (although I think he was), but the documentary did not include just one person labeled “roommate”, but two of them (and never uses the word “alleged” with either). The second roommate is Phil Boerner. A major contributor (both on screen and off) to the film’s Obama segments was David Maraniss, author of Barack Obama: The Story. In that book, Maraniss makes it clear that roommate Boerner was also a fellow student at Columbia, saying:

Boerner was accustomed to moving every few years and was feeling restless after two years in Eagle Rock. “I’ve had enough of Oxy, although I will miss many good friends I made there,” he wrote in his journal. “But the school was too small, the city too inaccessible (no car), and life too easy and the students too apathetic because of this. I feel that being in New York, and at Columbia, will alter all of these ‘toos’— Columbia is larger,

Maraniss, David (2012-06-19). Barack Obama (p. 385). Simon & Schuster, Inc.. Kindle Edition.

Maraniss also mentions in his book another classmate from Columbia who remembers Obama (and shared a Spanish class with him):

Three or four times a week, when there were open hours on the court late in the day, he would walk up to the Dodge Physical Fitness Center for pickup basketball games. Ron Sunshine, a freshman during Obama’s junior year, remembered asking him one day, “How did you get so good?”

Maraniss, David (2012-06-19). Barack Obama (pp. 432-433). Simon & Schuster, Inc.. Kindle Edition.

Since Maraniss is the major source of the Obama material in the film, certainly the sources he knew were available to the producers of the film. One commentator in the film describes Obama as leading an “almost monkish existence” at Columbia with a small circle of friends, but there were friends and classmates, and girlfriends that remembered Obama, and the makers of The Choice 2012 knew that.

Crosby’s article is a work of fiction, and completely worthless.

The Brietbart web site also confirmed that Obama graduated from Columbia in 1983.

Sheriff Joe presents

SheriffJoePresents

When you look at the Maricopa County Sheriff’s Department Cold Case Posse “investigation,” you really don’t see much investigation. What you see is theater.

The context of the investigation is law enforcement, with stern-faced Sheriff Joe Arpaio throwing around law enforcement dialog, like “lead investigator,” “person of interest,” and “probable cause.” But those are just stage props. The “lead investigator” was a volunteer local Tea Party leader who’s been selling cars for the last 20 years, the “person of interest” was never named, and “probable cause” led to no indictments or charges.

The large portion of the CCP story had to do with doing things with Barack Obama’s birth certificate PDF file. That crank analysis initially came from Mara Zebest, a WorldNetDaily contributor of similar material. Zebest is a long-time Obama hater, as we saw from her 2008 blog posts. The most recent splash was an attempt to show internal inconsistency in the birth certificate in a video that actually contained an image taken from a birther blog, The Daily Pen, long-noted for faking or misrepresenting government documents.

A good example of the CCP non-investigation was their phone interview with Verna Lee, former local registrar in Honolulu, who Corsi talked to. Lee basically provided no evidence for the investigation except to assert that the State of Hawaii coded forms accurately. Still this provided the theater necessary to present the March 2012 blog material afresh and with some thinly applied respectability.

Another is their much-touted investigative mission to Hawaii which, as far as I can see, netted nothing. Corsi may have found that one letter in the library and Zullo presented that, but the letter rather than supporting the Posse actually refuted it.

All the CCP has really done is to take old birther material and to package it as an investigation and make Mike Zullo and Joe Arpaio mouthpieces for it. But really when you look at the CCP, all you are really seeing is a slick production of old material from WorldNetDaily and the  birther blogs.

Cold Case Posse video fraud: it gets worse

In my previous article, Indicting Sheriff Joe and the Cold Case Posse, I showed that the screen shot described as a “1961 vital statistics instruction manual” actually came from 1968. It gets worse.

Later in, two minutes into the video, we see this image:

image

That image is followed by this:

image

How did the Cold Case Posse know that they had the “Correct Manual?” They knew it because they got that image from the notoriously dishonest birther blog, The Daily Pen.

image

It now appears that the Cold Case Posse found that article in The Daily Pen, unaware that I had proved it a fraud way back last March, and believed it. They called Verna Lee to dress the story up, and then made it into a video, lying that they had investigated and found a 1961 manual, when they had in fact not. The image above, by the way, is derived from the 1969 manual, with The Daily Pen’s tell-tale red box.

The Cold Case Posse is pathetic.

US citizen births in Africa–rare in 1961

The misinformation merchants at The Daily Pen are at it again:

IMPLICATIVE DISCOVERY: A government document found buried in the online reference section of a Boston Public Library archive bolsters a growing mountain of evidentiary data against Barack Obama’s constitutional eligibility to be president. The document indicates that a consular officer issued a single certificate of statutory citizenship, within the time frame including August 4, 1961, to a child born to a U.S. citizen between July 1st and December 31st, 1961 in the Kenyan region of Africa. The record also reveals that the certificate was the only one issued for this specific type of arrival in the U.S. over a span of more than 18 months, among thousands from other parts of the world. [emphasis mine]

The author, Dan Crosby, has been caught red handed faking government documents before at The Daily Pen, so there is no reason to believe anything he says unless it can be independently verified.

Crosby shows a fuzzy and partly illegible image that he claims is from an INS statistical report of US citizens born abroad entering the US during the year ending June 30, 1962. Crosby says that it shows that one person who obtained US citizenship at birth from “the Kenyan Region of Africa” entered the country during the reporting period. He says that the document was “buried in the online reference section of a Boston Public Library archive” perhaps to discourage others from trying to check the source. This is the typical Daily Pen pattern of citing hard to obtain material.

However, Crosby screwed up. Someone named “Joe” posted this comment on the Daily Pen story:

Can you please include the link to the actual book on the daily pen website.

http://archive.org/stream/annualreportofim1962unit#page/99/mode/1up

Also, is there anyway that you can edit the article and add the page numbers or something, because the jpgs that you posted are unreadable and we could look at them directly in the book if we knew what table or page we were looking at. The jpgs are too blurry to decipher.

Africa MapCrosby obliged and added the suggested hyperlink to the article, and thus he was exposed. “Bless you,” Joe. You see, Crosby lied about the report (“Table 48. Certificates of Citizenship Granted to Persons Who Acquired Citizenship at Birth Abroad, by Country or Region of Birth and Year Acquired: Year Ended June 30, 1962”). The report does not say “the Kenyan region of Africa” what it says is “Other Africa” and on this report, “Other Africa” (see map right) means Africa other than Libya, Morocco, South Africa and the United Arab Republic (Egypt). In my book, describing The Western Sahara or the Sudan as “Kenya region of Africa” is pretty much a lie. The phrase “Other Africa” is illegible in the image on the Daily Pen site, but not in my copy:

image

Of course there is a much bigger objection to the whole cock-and-bull story and that is: had Barack Obama been born in Kenya, he would not have been a U. S. Citizen in 1961 according to the law in effect at that time. His mother did not meet the US residency requirement. So it could not have been Barack Obama reported on this INS report. QED.

And if it could not possibly have been Barack Obama, how is this nonsense “evidentiary data against Barack Obama’s constitutional eligibility to be president?” The answer is that it couldn’t.

Crosby then goes on to present some misleading information about Stanley Ann Obama’s passport and repeats the lie about foreign births being “allocated” to the United States that I dealt with in Lies, damned lies, and statistics (Part 1) and Lies, damned lies, and statistics (Part 2).

Crosby must think birthers are real idiots to try to pawn off a story like this.

The story gets even better in the starting sequel: Born in Africa myth crushed under weight of its complexity.